Auszug aus Präsentation: Theme centered Interaction (TCI) in VET teacher education in Germany. Encouragement for authentic encounter and critical self-reflexivity. (Kaiser, F.)
Auszug aus Präsentation: Explanation and Discussion of two Approaches to the Support of Civic Engagement in the Vocational Education and Training System. (Struck, P.)

Projekttreffen II “Civic Engagement in VET Teacher Education”, 26. November 2020

Ein wesentliches Ziel des gesamten Projektes ist unter anderem der Austausch von good practice in der Berufsschullehrkräfteausbildung zu vorab sechs identifizierten Themen, darunter gesellschaftliches Engagement. Neben Deutschland stellt Spanien vor, wie angehende Lehrkräfte bereits während des Studiums darauf vorbereitet werden können, sich und ihr Lehrerhandeln kritisch zu reflektieren.

Als Arbeitsgrundlage dienen folgende abrufbare Präsentationen: Reflective Teaching for Educational Practice. Teacher Education (Pre and Primary School) and Social Education. (Palomares Montero, D. & Marhuenda Fluixá, F.), Theme centered Interaction (TCI) in VET teacher education in Germany. Encouragement for authentic encounter and critical self-reflexivity.(Kaiser, F.), Explanation and Discussion of two Approaches to the Support of Civic Engagement in the Vocational Education and Training System. (Struck, P.)

Auszug aus Präsentation: Reflective Teaching for Educational Practice. Teacher Education (Pre and Primary School) and Social Education. (Palomares Montero, D. & Marhuenda Fluixá, F.)

Hinweise zu dieser Seite bitte an diese E-Mail.